Legalábbis nagyon így tűnt az elején, aztán szépen lassan, fokozatosan korrigálta magát, mígnem az utolsó oldalakon végre átjött mindaz, ami öt és háromnegyed számon keresztül nem. De ettől összességében még mindig inkább egy csalódás. Peter Parker, a mázlista – gondolhatnánk sokan. Csekély képregényes ismereteim során még sosem szerettem annyira női főszereplőt, mit Mary Jane Watsont, pedig kezdetben nem volt egy nagy durranás, sőt, kifejezetten irritáló a maga felületes, rámenős stílusával. Hiányzott belőle az a gyöngéd visszafogottság és rejtélyesség, ami megvolt Gwen Stacyben. Aztán úgy a 80-as évek környékére az írók hozzáláttak MJ karakterének az elmélyítésének, és olyan sanyarú családi hátteret rajzoltak neki, ami valahol egybecsengett a külvilág felé mutatott mindig bulizós arccal. A neurotikus figuráknál korántsem ritka, hogy ily módon próbálnak feldolgozni bizonyos lelki sérelmeket, gondoljunk csak a legsikeresebb komikusokra, akiket épp az élet keménysége tanított meg viccet mesélni. Itt MJ valahol még hasonlít is Peterre, de ezek a sztorik még nem voltak olyan kiforrottak. Aztán a sötét tónusú 90-es évek első felében MJ olyan nővé érett, aki a kemény idők közepette is támaszt nyújtott a férjének, sőt, lényegében átvette Petertől a gyeplőt. Az új évezredben pedig J.M. Straczynski vette kezelésbe MJ-t, és az ő irányítása alatt vált azzá az igazán szellemes és elragadó nővé, akibe én is beleestem.
MJ-ben talán azt csodáltam a legjobban, hogy megérti és elfogadja Petert, és ez magába foglalja azt is, hogy a Gwen utáni folytonos siránkozásait is elnézi neki, hogy az időről-időre felbukkanó Fekete Macskát ne is említsük. Egy szó mint száz, MJ egy remek csaj. Gwen Stacy azonban egy teljesen más megközelítést igényel, mivel ő alig egy évtizedet szerepelt csak a Pókember képregények lapjain. Gwen már a kezdetektől kezdve a tökéletes nő megszemélyesítője volt, aki sosem bocsátkozott felületes kijelentésekbe (sőt, pont ezért vetett szemet Peterre), és a visszafogottságában volt valami megfogalmazhatatlan elegancia. Gwen kiírása pont ezért lehetett kézenfekvő: nem volt olyan érdekes, de sok volt benne, és mindenki elmondhatatlanul szerette, a halála tehát valódi dráma (ahogy arra a Kingpin által megjelentetett Jean DeWolff halálában Peter David is remekül rámutatott).
A Spider-Man Blue-t tehát kisebbfajta csalódásként éltem meg, mert miközben semmit nem adott hozzá Gwen és Peter szívmelengető kapcsolatához, a mellékszereplőkkel is mostohán bánt. Igen ám, de aztán elérkezek az utolsó három oldalhoz. A Blue-nak már a giccses felütése sem tetszett, lehulló rózsával és Valentin-nappal. Meglepő módon azonban az utolsó oldalak mindezt lerázzák magukról, és őszintén, meghatóan, visszafogottan fejezik be a történetet, szép emléket állítva a szőke gyönyörűségnek, miközben MJ félmondata is többet mond el hármójuk sajátos kapcsolatáról, mint az egész mini. Ezek után kétségünk sem lehet felőle, hogy nem Ben bácsi, hanem Gwen Stacy a hálószövő legnagyobb kudarca.
Ha tetszett a poszt, lájkolj és kövess bennünket a facebookon is!
Utolsó kommentek