Idén annyi játékkal fogjuk tolni, hogy időnk sem lesz rá... Kamu. De. Játékra mindig kell időt szakítani, olyan nincs, hogy nincs. És hogy mire pocsékoljuk el a drága jó időnket? Furcsa világban játszódó lövöldözős mókára, a jó öreg Metal Gear Solid is visszaköszön még egy, a lezárás utáni epizódra. Sőt, az indie berkeken belül a Limbo készítői is nagy durranással készülnek idén. Úgy tűnik, az új konzolok kezdenek "beérni", ennek is köszönhető, hogy sok, sőt, rengeteg új címmel fogunk megismerkedni, és várhatóan lesz köztük olyan is, ami igazi húzónevévé válhat egy-egy újgenerációs gépnek. Nézzük az első öt címet, ami leginkább felkeltette Raptoraink kockabúráját!
A Playstation 4 egyik legnagyobb dobása lehet az idén februárban debütáló The Order: 1886. A viktoriánus korban játszódó, alternatív valóságot ábrázoló lövöldében a félig szörnyé, félig emberré változott félvérek ellen kell majd felvennünk a kesztyű, vagy kardot, vagy lézerpisztolyt, tudja a fene. Érdekesség, hogy nem az akkori kornak megfelelő fegyverekkel, hanem az alternatív idő kialakulása miatt villám- és tűzalapú eszközöket használhatnak majd a Kerekasztal Lovagjai. A sokat megélt veterán harcos, Sir Galahad életébe nyerünk betekintést, a Black Water nevű kemikáliától gyorsan regenerálódó kvázi szuperhősként funkcionáló katonát irányítjuk majd. Kíváncsiak várjuk, hogy a kizárólag PS4-re megjelenő, egyedi hangulatú lövöldözős cucc vajon átmegy-e az eszetlen shooterbe, vagy egy új BioShock-riválist tisztelhetünk benne. Közeledik a február 20-ai megjelenés, ezért a Raptor füle figyelni fogja minden rezdülését!
Batman: Arkham Knight
A nyári játékblockbusterek legnagyobb címe jön, végre lezárul a Batman Arkham trilógia. Kíváncsiak vagyunk, vajon sikerül-e méltó módon elbúcsúzni a szériáról, vagy egyáltalán sikerül-e végleg lezárni. Az eddigi információk alapján nagy hangsúlyt fektettek a grafikai megjelenítésre, amit nem csodálunk, hiszen baromi jól néz ki. Batman volt már menő, de ilyen gyönyörűen "badass" sohasem. Most Gotham City ötször akkora területet foglal majd el, mint az eddigi két játékban összesen, ráadásul a Batmobile-lal nem csak autókázni tudunk majd, hanem olyan járgánnyá alakítani, amilyen nekünk jól esik. Például motorrá. Vagy inkább tankká. Ja, inkább a tankra szavazunk mi is. Szépnek szép a látvány, de reméljük, hogy epikus lezárása lesz a sorozatnak, nem pedig egy, az eddigi Batman-játékokra épülő copy-paste-el lesz dolgunk. Június 2-től kiderül, mit hoz Bruce Wayne és a transzformersz "autó-fegyver-tank-gépjárműve" mind konzolra, mind pedig PC-re.
Inside
Ha némi lehangolódásra vágynék, biztosan újra és újra az Inside előzetesét nézném. Fura, zombiként sétáló emberek egy gépek által irányított világban menetelnek, jómagad pedig egyedüli gyerekként bolyongva, a mindenféle veszélyekkel tűzdelt sötét sikátorokban és gyárakban menekülsz, ahol meglátsz valamit... amire egyelőre tippelni se tudunk, hogy mi lehet, de bent van valamiben. Az a valami. A megfejtéseket várjuk kommentben, de ha a Limbo készítőivel van dolgunk, elsősorban valami szimbólumra kell gondolni. Már a trailer is megmozgatja az agyunkat, ezért bízunk benne, hogy jó sül ki belőle. Várjuk, hogy mi van odabenn! Valamikor 2015-ben kiderül, csak győzzük kivárni.
Tom Clancy's The Division
A Tom Clancy (nyugodjék békében) nevével fémjelzett kommandós akciójáték újfajta irányvonallal próbálkozik. Meglepő, hogy végre olyanban is gondolkodik a ("drágalátos, szemünkben egyre nagyobb profithajhász és kontraproduktív" - Az AC:Unity-tól még mindig nem magához térő, fröcskölődő raptorszerk.) Ubisoft, ami láthatólag nem a régi franchise-ok életbentartásáról, hanem új irányok felfedezése felé is elindulni látszik. Ilyen lehet a 2015-ös év egyik legjobb multiplayer mókájának ígérkező The Division. Egy nyitott világban, társainkkal, vagy egyedül a totális káoszban elesett New York City-ben kell területeket fenntartani magunknak és együtt nyomulni társainkkal a túlélés érdekében, ahol az elfoglalt városrészeken különböző felfegyverkezett bandák uralkodnak. Izgalmas túlélő-felfedező kalandban lehet részünk, legalább is bízzunk, hogy a Ubi kellő figyelmet szentel majd az egyébként világméretű összeesküvésről szóló közösségi zúzdában. Kíváncsiak vagyunk ennek megvalósítására és hála istennek idén kiderül, hogyan működik majd élőben. Mi várjuk, uborkáéknak meg itt az idő kiküszöbölniük a csorbát!
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
A zseniális játékrendező, Hideo Kojima által kreált MGS sorozat (és úgy önmagában a világának) legnagyobb érdeme, hogy úgy keveri a különböző filmes zsánerekből, nyugatias-keleties vonásokat mutató filmes és játékmechanizmusokat, világnézeteket, amivel egy tökéletes, komplex játéktörténeti műremeket alkot, a maga egyediségével, az amerikai-japán kultúra vegyítésének ötvözésével. Kulturálisan kevés játék mondhatja el magáról, hogy ennyi mindenhez jól nyúl, de közben nem lop, hanem egyedileg alkot. A negyedik résszel ugyan a sorozat véget ért, ám Hideo úgy érezte, hogy még van annyi Big Boss történetében, hogy folytassa a sztori kiegészítését (amellett, hogy a Silent Hills nevű parán is dolgozik már a jóember). Már belekóstolhattunk az MGS: Ground Zeroes világába, ahol az új rész a játéksorozatban eddig nem látott, nyitott világú lopakodós környezetnek lehetünk átélői. Kojima újra bebizonyítja, hogy mestere annak, amit csinál? A trailer, és a Ground Zeroes is meggyőzőleg hatott ránk (habár az ára kissé borsos demó létére), de az előzetes bizonyítja, hogy nem, ez nem egy játék. Az új MGS-el játszani újra "életérzés" lesz, és mi ezt iszonyatosan várjuk. Főleg, hogy Kiefer Sutherland lesz Big Boss szinkronhangja, így Jack Bauer-ként fogunk másokat fojtogatva vallatni. Shut up, and take my money!
Cikkünk a második résszel hamarosan folytatódik!
Ha tetszett a poszt, lájkolj és kövess bennünket a facebookon is!
Utolsó kommentek