A Marvel a Fantasztikus Négyesnek adott utoljára saját sorozatot; az Ultimate Fantastic Four azonban rögtön az egyik legjobb újrafazonírozással debütált. Az első 12 rész itthon is megjelent az Újvilág 'Fantasztikus' oldalain, mi most pedig az első 20 számot vesszük górcső alá. Hajtás után összefoglaló elemzés következik.
Miként Bendis a Csodálatos Pókemberben Ben és Peter kapcsolatának bemutatására szánt az eredetinél több időt, úgy most is remekül ragadja meg azokat a pontokat, melyekkel a Fantasztikus Négyes történetét közelebb hozhatja az olvasókhoz. Elsősorban Reed-re koncentrál, a csapat igazi mozgatórugójára, akit gyerekként nem igazán találja a helyét egyszerű családja körében. A zseni elsőre hízelgő tulajdonság lehetne, Bendis azonban nagyon ügyesen épphogy ezáltal teszi kívülállóvá a fiatal Reed-et. Így bár egy zseni problémáit valószínűleg csak nagyon kevesen tudnánk átélni, ezt a különc karaktert teljesen magunkénak érezhetjük.
Az első hat szám az Újvilágtól megszokott tempóban halad, nincs is ezzel semmi baj. Számonként külön-külön is jut az utolsó oldalra egy-egy meghökkentő egész oldalas rész, ami után tűkön ülve várnánk a folytatást. Azonban az egész egybeolvasva az igazi, s mindehhez remekül illenek Adam Kubert egyszer pontos, néhol egészen karikatúrába hajló rajzai. Jól megírt, átgondolt, lendületes képregény az Ultimate Fantastic Four első kalandja, ami megkockáztatom, hogy nem csak a Fantasztikus Négyes, hanem az egész ultimate univerzum egyik legidőtállóbb darabja is, amit több év után, immáron felnőttként is élvezet újraolvasni.
DOOM (#7-12)
Visszatérve Fátum eredettörténetéhez: túl azon, hogy nyúlik, mint a rétestészta, sztorinak is elég gyenge. Vannak jó pillanatai, például a fiatal Fátum keserű gyermekkora, melyben olyan sebeket szenved, amik örökre beárnyékolják az életét (bár ez nem feltétlenül Ellis érdeme, hiszen már az első sztoriban is belga neve van Victornak), illetve okosan ágyaznak meg Fátum felsőbbrendűségi tudatának. Arra azonban nem ad magyarázatot, hogy Victor miért viseltetik ekkora utálattal Reed felé, illetve nyoma sincs az eredeti, 616-os Fátum többrétűségének. Ez a Fátum egyenlőre csak egy buta prototípusa annak, csak a szája jár, az agya már kevésbé, nincs különösebb sütnivalója, így meglepő fordulatra sem számíthatunk a végén. Ráadásul az újvilági Fátumnak érthetetlen módon patái is nőttek. A végén pedig az egész csihi-puhi csak arra jó, hogy a Fantasztikus Négyes tagjai jobban megismerjék új képességeiket.
THINK THANK (#19-20)
Épphogy nyilvánosságra került a Fantasztikus Négyes létezése, Reed-éket rögtön támadás éri a Baxter-toronyban, egy régi ismerősük ugyanis Reed-et okolja a maga hánytatott sorsa miatt. A csapat különösebb erőfeszítés nélkül megmenekül, ám a szóban forgó Rhona Burchill megszökik. A történet folytatását fél évvel később, a szintén Carrey által írt kétrészes minisorozatban, az Ultimate X4-ben olvashatjuk, ahol Rhona az X-Menhez tör be, hogy a Cerebrót használva többszörösére növelhesse saját erejét. A mutánsok végül a négyes segítségével gyűrik re a megtébolyodott egykori zsenipalántát, aki a fináléban elhalálozik, és ezzel vége is szakad az ő rövid történetének. Rhona egyébként Carrey saját karaktere volt, a 616-osban nem létezett ilyen nevű szereplő, és valamennyire ez is előrejelzi, hogy Carrey később a saját történeteiben szívesebben rugaszkodik majd el az Ultimate eredeti koncepciójától, és pont azokba a csillagközi csatákba küldi majd a hősöket, amik miatt általában nem szívlelem a Fantasztikus Négyest. Carrey világa nagyon messze esik a Bendis által felállított keretektől, ahol a Negatív Zóna lakói, a Vakondember vagy éppen Fátum munkálkodik. Azért írtam erről most, mert legközelebb csak Mark Millar távozásáig folytatjuk a sorozat ismertetését.
Utolsó kommentek