Leírás

Roboraptor Blog - Ahol a geekoszféra kezdődik...

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

Atom Egoyan valami bizarr filmet akart készíteni. Sikerült is neki, mert tényleg bizarr lett és megmagyarázhatatlan. Ez alkalommal gyermekek szexuális zaklatását választotta témának, stilizált történettel, félrement színészválasztással, de leginkább hozzá nem értéssel és érzéketlenséggel.

Ontrioban járunk. Egy házaspár, Matthew (Ryan Reynolds) és Tina (Mireille Enos) 9 éves kislányát elrabolják, amíg apuci pitét vásárol a cukrászdában. A férfit gyanúsítják, mondván, hogy a szar anyagi helyzetük miatt kölcsönadta a gyereket a szörnyetegeknek. Nyilván, az ügy a rendőrség helyett rögtön a pedofilok elkapására szakosodott osztályhoz kerül, ahol kötelező szereplőként ott a szexi szupernyomozónő, Nicole (Rosario Dawson), meg a túl heves újonc, Jeffrey (Scott Speedman), aki rendszeresen összebunyózik Reynolds-szal, de seggreteszik minden egyes alkalommal (mondanom se kell, hogy a nyomozóink összejönnek, nem tudni hogyan és miért). A film a titkos pedofil hálózatok lebuktatásáról akar szólni egy családi történeten keresztül, ami önmagában egy érdekes sztori is lehetne, hogyha Egoyanunk tudná mire is vállalkozott pontosan. 

Azért nem pontozom le teljesen a filmet, mert bár rosszul megközelített, de nem érdektelen témaválasztásról van szó. Ha társadalomkritika, béna, ha figyelemfelkeltés a pedofília problémájára, gyenge, ha a király igazságszolgáltatásról szól, fals és ügyetlen, ha egy családtörténet és tragédia, felszínes. Sokat akar a szarka, na.

captive.jpg

Már az expozíció is nézhetetlen, de akkor még leköt az, hogy megpróbálod kibogarászni, hogy mi a faszt akart a rendező az időbeli ugrálással. Elmondom: amikor leforgatták ezt a katasztrófát, tuti rájöttek a vágóasztalon, hogy ajjaj, ha ezt kronologikusan tesszük össze, akkor ez nem lesz túl érdekes, végül is, Tarantinonak, meg Nolannak is bejött a nem kronologikus időszerkezet, let's give it a try. Hát fákk jú Egoyan, ha jó a sztorid, még akkor se tudtál volna menőzni az ide-oda ugrálással, mert úgy tűnik a nézőknek, fogalmad sincs, hogyan kell csinálni (mert nem tudod mit akarsz csinálni), és semmit se segít a filmen. 

A leggázabb jelenet az egész filmben, a nagy fordulópont, az apa, és Cassandra találkozása: a pedofil Mika (Kevin Durand) engedélyez nekik egy találkozót 8 évvel az elrablás után (????), és bár állítólag egy nagy titkos pedofil hálózatról van szó, mégis Mika felügyeli az egészet. Persze Reynolds megpróbálja elrángatni a lányát, aki azt mondja, jól érzi magát a fogva tartójával (???? semmi utalás nincs arra, hogy a lány Stockholm szindrómás lenne, sőt)... Aztán az apa meglátja Mika arcát, és innen már tulajdonképpen sínen vagyunk - legalábbis a rendező szerint - mert valahogy pikk-pakk meg lett találva mindenki, egy gps-es nyomkövetővel ellátott telefon használatával. Öcsém, ennél eredetibb ötlete tényleg nem volt senkinek? Egy egész szupertitkos pedofil hálózat lebuktatása egy kocsiba bedobott telefonnal? Mi van? Beengedni egy börtönbe zárt pedofilhoz egy férfit (akinek nem mellesleg az arcára van írva, hogy 24 órában gyerekeket molesztál), miközben le akarunk leplezni egy hálózatot?

Az meg már csak pláne, hogy Rosario Dawsont megmérgezik VALAMI PORRAL - ráadásul egy olyan nő, aki ennek a pedofil hálózatnak dolgozik valószínűleg gyerekkora óta. Miután Dawson elájul, a nő kedvesen simogatja hogy jaj bárcsak lett volna egy ilyen nő mellettem, amikor kicsi voltam! Akkor minek akarod kinyírni?

the-captive-ryan-reynolds.jpg

A film nem elégszik meg a pedofíliával, próbálja súrolni a voyeurködésnek egy egészen bizarr formáját is: a gyerekét elvesztett anyát is bekamerázzák, és a kislány, Cassandra, 8 év múlva gyerekeket kezd el csábítani ezekhez a csávókhoz. Egyébként félre ne értsük, a filmben nincs semmilyen fajta explicit szexuális utalás sem, talán pont ezért marad végig túlságosan kimért és távolságtartó, egyszerűen fél belemenni a problémákba, melyekről beszél. 

Elképesztően ostoba hibákat követnek el, melyek durvábbnál durvább szétszórtságot és logikátlanságot eredményeznek. Végig azon gondolkodtam, hogy egy tíz éves kölyök is észreveszi ezeket az eget rengető bakikat, és pofán röhögi a készítőket. Aki a Robinson Crusoe-t olvasta, több fantáziával rendelkezik. A happy end meg kötelező természetesen.

Akkor mi jó ebben a filmben? Rosario Dawson a piros rucijában öt percig. A Reynolds rajongóknak hosszan, kétségbeesett kutyafejjel bámuló Ryan, a tél rajongóknak sok hó. A  pedofilok meg égjenek a pokol tüzén, örökre, ámen.

A fogoly (The Captive) - amerikai triller, 2014, 113 perc. Értékelés: 10/2 raptor

- Rendezte: Atom Egoyan
- Szereplők: Ryan Reynolds, Rosario Dawson, Kevin Durand, Mireille Enos, Scott Speedman

 

Ha tetszett a poszt, lájkolj és kövess bennünket a facebookon is!

Címkék: film rablás pedofília Ryan Reynolds Rosario Dawson Atom Egoyan A Fogoly

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://roboraptor.blog.hu/api/trackback/id/tr366928753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

HKrisz2 2016.06.03. 22:56:08

Nagyon sok mindenben egyet értek. Az időbeli ugrálás fölösleges. Sok a filmben az üresjárat amiket kihasználhatott volna, vagy a "hatalmas" hálozat megismertetésére vagy a család megismertetésére. Esetleg a lány elmúlt 8 évére. ami biztos, hogy amikor egy pedofilt elkapnak és ilyen hamar látogatója lesz akkor azt nagyon lecsekkolják és megfigyelik. A másik érdekes, hogy a börtönben a letartóztatott úgy viselkedik, mintha ő a Mika felett állna. Közben folyamatosan beszélnek a nagy és sok emberre kiterjedő szervezetükről. Bár a nézők csak hármat ismerhetnek meg. Az egyiket két rövid jelenet erejéig. A másik a valaha elrabolt, de már nekik dolgozó csaj. Aki szintén pár villanásnyit van ott. A film szempontjából fő pedo a Mika akiről szintén semmit nem tudunk meg. Csak annyit, hogy már egy ideje nem vonzódik a lányhoz. Közben kissé érthetetlen volt az is amikor a nyomozó nő fényképét egy gyakorlott pedo-nak eltudják adni, mint egy gyereklány képe? Sok volt benne a logikátlan hiba és sok a kérdőjel. Kriminek is igen gyenge, mivel nincsen valódi nyomozás, szálak felgöngyölítése stb... Furcsa az is, hogy a szülők is nagyon keresik a gyereket, de 8 év alatt nem mesélik el a rendőröknek, hogy bizony az anyukának ezt azt odatesznek a szállodai szobákba ami emlékezteteti a gyerekre. Sokkal jobban össze van rakva ebben a témában készült belga film a címe: "A kezelés" ott nem féltek bele menni és áldozatokat is elhelyezni a filmben. Ott van nyomozás és érdemi munka, ja és még a hollywood-i happy end is elmarad. Na azt javaslom mindenkinek, ha egy összeszedett filmet szeretne a témában.